21.1.09

Omaa käsialaa

Onko parempaa fiilistä kuin nähdä kättensä työ ja olla tyytyväinen siihen?

Ollaan asuttu täällä pian vuoden verran ja makuuhuone on kärsinyt koko ajan keskeneräisyydestä. Vihdoin edes yksi seinusta näyttää valmiilta. Olen töiden jälkeen käyttänyt aikani sängynpäädyn rakentamiseen ja uuden yöpöydän virkaa toimittavan lipaston kasaamiseen. Ja jälki näyttää hyvältä!

Eipä uskoisi, että tuossa sängyn ja seinän välissä komeilee vain kaksi styroks-levyä, vanha pussilakanan raasu, iso kankaan pala ja nuppineuloja. On niin hyvä fiilis, että voi taputtaa itseään hyvin olalle. Mieskin oli tyytyväinen lopputulokseen.

Uusi vuosi on tuonut tullessaan uuden harrastuksen, jonka olen yrittänyt mahduttaa kalenteriini, pilateksen. Laji on kiinnostanut pitkään ja duunin tarjoamien liikuntaseteleiden kanssa hintakaan ei tunnu niin pahalle.

Jatkoin myös ompelukurssia, mikä on mielettömän mukavaa. Syksyllä sain valmiiksi "verkkatakin", jossa tosi hyvin onnistunut kaava. Nyt olen ommellut puolihametta kierrätetystä pellavaverhosta, jännityksellä odotan miltä lopputulos näyttää.

Olen ryhdistäytynyt tänä vuonna ja mennyt tavallista aiemmin nukkumaan. Kummasti on jaksanut paremmin tätä vauhdikasta tammikuuta. On meinaa ollut menoa jokaiselle viikonlopulle ja sama tahti jatkuu loppukuun.

Osallistun myös Ystävän yllätykseen, minkä koen harppaukseksi uudelle alueelle. Aiemmin olen vain lukenut käsityöblogeja, joskus kommentoinut jotain ja nyt liityn käsityöbloggaajien huvituksiin.

Huh. Vaikka olen saanut aikaiseksi paljon käsilläni niin blogi on kyllä säännöllisesti kummitellut mielessä ja herätellyt syyllisyyden tunteita hiljaiselon takia. Kivahan se olisi saada itsensä aktiiviseksi ja herätettyä tännekin vuorovaikutusta. Syttyisiköhän se kipinä käsityöbloggaamisesta?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti